روش صحیح شستن پرده ها

روش صحیح شستن پرده ها

وقتی خانم های خانه تصمیم می گیرند ، خانه خود را بصورت اساسی تمیز کنند ، تقریبا همه جا از مبلمان گرفته تا فرش و لوازم آشپزخانه را تمیز می کنند ، اما اغلب تمیز کردن و شستن پرده ها را نادیده می گیرند ، چون فکر میکنند که این کار سختی است.حال آنکه اگر شما با نکات و تکنیک های مربوط به تمیز کردن پرده ها آشنا باشید ، دیگر اینکار برای شما سخت نخواهد بود.در این مقاله شما را با نحوه شستن صحیح پرده ها آشنا می کنیم.

نگاهی به پرده های اتاق خود بیندازید و ببینید آیا آنها نیاز به تمیز کردن دارند یا خیر.اگر رنگ پرده های خانه شما تیره باشد ، کثیف بودن آنها زیاد مشخص نیست ، اما حتی اگر پارچه پرده تمیز به نظر برسد ، باز هم حاوی گرد و غبار و باکتری و سایر آلرژن ها است و باید تمیز شود.

قبل از اقدام به شستشو پرده بهتر این است که برچسب مراقبت حک شده روی پارچه پرده مورد نظر را مطالعه کنید تا ببینید سازنده چه دستورالعمل هایی را برای شستن پرده ها ارائه داده است و مطابق با آن دستورالعمل ها ، پیش بروید.

شستشو پرده

برای پیدا کردن بهترین روش برای شستن پرده ها ، بهتر این است که قسمتی کوچک از پرده را بصورت آزمایشی بشویید تا مطمئن شوید این روش شستشو آسیبی به پرده شما وارد نمی کند.ماده شوینده ای که شما برای شستن پرده استفاده می کنید باید متناسب با جنس پرده شما باشد.ما به شما پیشنهاد می کنیم ، ابتدا نقطه ای کوچک را با ماده شوینده مورد نظر بصورت تستی بشویید و اگر متوجه شدید که این ماده مناسب است ، برای شستن کل پرده ها از این ماده استفاده کنید.

روش های زیادی برای شستن پرده ها وجود دارد.روش های تمیز کردن به پارچه پرده بستگی دارد.شستشو با دست ، شستشو با ماشین لباسشویی و استفاده از دستگاه بخار روش های مختلف برای تمیز کردن پرده ها هستند.البته شما هم چنین میتوانید شستن آنها را به خشکشویی ماه اصفهان بسپارید.

اگر پارچه پرده ای ظریف است و انتخاب شما برای شستن پرده ، شستن با دست است ، از چنگ زدن خودداری کنید.اگر شستشو با ماشین لباسشویی انتخاب شماست ، نکات و مراحل زیر را برای این منظور در نظر بگیرید:

  • ابتدا پرده ها را به آرامی باز کنید و هرگونه قطعات فلزی را از آن جدا کنید.
  • پرده ها را به بیرون برده و حسابی بتکانید تا هرگونه گرد و غبار از آنها جدا شود.
  • برای شستن پرده موردنظر از ماده شوینده متناسب با جنس و رنگ پرده استفاده کنید.
  • درجه تنظیم دمای آب لباسشویی را روی درجه آب سرد قرار دهید.چون شستشو با آب گرم باعث چروک شدن و رنگ پریدگی پرده میشود.
  • برای شستن پرده های ظریف بهترین کار این است که یک کیسه توری تهیه کنید و پرده را درون آن قرار داده و سپس آن را درون لباسشویی قرار دهید.
  • برای جلوگیری از چروک شدن پرده ها ، بلافاصله پس از شستن پرده ها ، آنها را نصب کنید.

نکاتی اساسی برای تمیز کردن پرده

نکاتی اساسی برای تمیز کردن پرده

  • زمانی که میخواهید پرده ها را تمیز کنید ، ابتدا باید آنها را از میله جدا کنید.اینکار را با دقت انجام دهید چون ممکن است به پرده ها آسیب بزنید.
  • قبل از تمیز کردن و شستن پرده ها ، اطلاعات کاملی در مورد نوع پرده و جنس پارچه پرده ای جمع آوری کنید و متناسب با آن ، یک روش مناسب را انتخاب کنید.برای این منظور میتوانید به برچسب مراقبتی حک شده روی پرده مراجعه کنید.
  • اگر متوجه شدید که پرده خانه شما بخاطر نور آفتاب و دیگر عوامل نازک شده و کیفیت خود را از دست داده ، بجای شستن پرده ، آن را تعویض کنید.
  • اگر میخواهید شستن پرده را به خشکشویی بسپارید ، به سراغ خشکشویی های معتبر مثل خشکشویی ماه بروید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *